Jak przygotować skórę na wiosnę? Często zadajemy sobie to pytanie kiedy w powietrzu czuć pierwsze oznaki ciepła. Z reguły dzieje się tak, że po długiej zimie skóra nie posiada odpowiedniej kondycji. Ma na to wpływ wiele czynników między innymi duże różnice temperatur, mocno ogrzewane pomieszczenia czy błędy pielęgnacyjne. Jak więc sprawić, aby skóra odzyskała formę do wiosny? Oto wskazówki.

Jak przygotować skórę na wiosnę?

Jak przygotować skórę na wiosnę?

Skóra po okresie całej zimy staje się szara, gruba oraz szorstka w dotyku. Problem ten dotyczy nie tylko twarzy, ale również całego ciała. W czasie kiedy krótkie zimowe dni zniechęcały do aktywności fizycznej bardzo szybko mogła nagromadzić się tkanka tłuszczowa uwidaczniając w ten sposób nieestetyczne grudki cellulitu. Jak więc sprawić, aby na wiosnę odzyskać zdrowe i piękne ciało?

1. Złuszczanie i oczyszczanie.

Pozbycie się martwych komórek naskórka należy do głównych czynności pielęgnacyjnych skóry twarzy oraz ciała. Wykonując peeling pozbywamy się warstwy rogowej naskórka, która blokuje przedostawanie się składników aktywnych z kosmetyków do głębszych warstw skóry. Ponadto złuszczenie i dobre oczyszczenie skóry zapewnia jej gładkość oraz zdrowy promienny wygląd. W przypadku kiedy skóra jest bardzo wrażliwa lub wykazuje skłonność do teleangiektazji warto skorzystać z delikatniejszej formy czyli peelingu enzymatycznego.

Ze względu na to, że peeling zaleca się wykonywać 1-2 w tygodniu podstawowym zabiegiem pielęgnacyjnym jest oczyszczanie skóry. Czynność ta usuwa ze skóry wszelkie zanieczyszczenia dnia codziennego, resztki kosmetyków oraz nadmierną ilość sebum. Do zabiegu oczyszczania skóry warto wybierać produkty o delikatnej formule, aby nie podrażniły naskórka i nie wywołały niechcianych stanów zapalnych.

Wiosenna pielęgnacja powinna więc bazować na mleczkach kosmetycznych, które będą łagodzić stan przesuszenia skóry, a także olejki myjące i powszechnie znana metoda OCM.

Po zabiegu oczyszczania i złuszczania skóry należy również zastosować tonik w celu przywrócenia odpowiedniego poziomu pH skóry.

2. Nawilżanie i odżywianie.

Skóra po zimie potrzebuje zastrzyku witamin, minerałów i antyoksydantów. Składniki te doskonale odżywią, nawilżą oraz przyspieszą jej regenerację. W tym celu warto zastosować kremy, serum lub maseczki na bazie aloesu, alantoiny, panthenolu czy witaminy A, E lub C.

Dodatkowo w produktach tj. kremy na dzień nie może zabraknąć ochrony przeciwsłonecznej w postaci filtrów UV. Dodatkowo mogą zawierać wyciągi roślinne, kwas hialuronowy, kolagen.

Formuła kosmetyków na dzień powinna być lekka, ponieważ wiosna to czas lżejszej pielęgnacji.

3. Dotlenienie i regeneracja.

Skóra po zimie wymaga szczególnie dotlenienia i regeneracji. W tym celu idealnie sprawdzą się maseczki. Produkty tego typu wykazują wszechstronne właściwości poczynając od nawilżenia, odżywienia, ukojenia, odświeżenia, dotleniania czy regeneracji. W celu zapewnienia skórze właściwej kondycji maseczki warto stosować 1-2 w tygodniu.

Na jaką jednak warto się zdecydować? Przede wszystkim na taką, która bazuje na naturalnych składnikach. W związku z tym trafnym rozwiązaniem będzie maska z zawartością kwasu hialuronowego, kolagenu, aloesu, jedwabiu, odżywczych alg (spiruliny) czy witaminy A, E lub C.

4. Subtelny makijaż.

Stosowanie delikatnego makijażu sprawi, że skóra będzie wyglądać świeżo i młodo. W celu wykonania tego rodzaju make-upu warto zastosować kosmetyki mineralne, ponieważ dzięki nim cera nie będzie obciążona i co najważniejsze będzie wyglądać naturalnie. Ponadto makijaż mineralny nie zatyka porów skóry, a także chroni naskórek przed działaniem promieni słonecznych.

5. Dieta.

Lekka i zdrowa dieta to kolejny krok, aby nadać skórze odpowiedniego wyglądu. Spożywając posiłki pełne witamin i minerałów, a jednocześnie rezygnując z używek typu papierosy lub nadmierna ilość kawy, jesteśmy w stanie wpłynąć w dużym stopniu na poprawę kondycji skóry twarzy oraz ciała.

Dieta dla zdrowej skóry powinna zawierać:

  • świeże owoce i warzywa;
  • ryby;
  • chude mięso;
  • produkty pełnoziarniste;
  • wodę;
  • chudy nabiał;
  • suszone owoce;
  • zdrowe tłuszcze.
Polecane produkty: