Centrum Kosmetolożki

Mity o odchudzaniu to temat, który stale pojawia się w kwestii prowadzenia zdrowego stylu życia. Wiele osób wierzy w nie, co sprawia, że efekty diety oraz treningów nie przynoszą oczekiwanych rezultatów oraz rodzą irytację i niechęć do walki o szczupłą sylwetkę. Warto więc obalić błędne założenia i skupić się na prawidłowych zasadach żywienia i aktywności fizycznej.

Mity o odchudzaniu

Mity o odchudzaniu

Decydując się na odchudzanie często szukamy sprawdzonych informacji na temat najlepszych metod zrzucenia zbędnych kilogramów. Planując dietę oraz treningi często zdarza się popełniać błędy, przez które utrata wagi wcale nie postępuje według naszych oczekiwań. Na jakie czynniki powinniśmy zwrócić uwagę, aby móc skutecznie pozbyć się nadmiernych kilogramów?

1. Jedzenie na czas.

Wiele mówi się na temat spożywania posiłków o konkretnie wyznaczonych porach. Jednak nie o to chodzi w odchudzaniu. Nie liczą się dokładne godziny jedzenia śniadania, obiadu czy kolacji, a suma kalorii jaką spożyjemy w ciągu całego dnia.

2. Tylko trening.

Nie ma ku temu wątpliwości, że aktywność fizyczna jest ważna w zrzucaniu nadmiernej tkanki tłuszczowej. Jednak skupiając się tylko na niej, nie zagwarantuje nam pełnego sukcesu. Aktywność fizyczna powinna być odpowiednio dopasowana do własnego stylu życia, a przede wszystkim do codziennego planu żywieniowego.

3. Rezygnacja z pewnych grup produktów.

Eliminacja białka, węglowodanów czy tłuszczu z diety przynosi efekty wyłącznie na krótką metę. Z biegiem czasu organizm będzie sam domagał się tego rodzaju produktów. Ich stały brak w organizmie może powodować ból głowy, zmęczenie oraz częste zmiany nastroju.

4. Unikanie posiłków.

Będąc na diecie często ulegamy nawykowi zmniejszania kalorii w ciągu dnia. Ograniczamy spożycie posiłków, myśląc że wyjdzie nam to na dobre. Wręcz przeciwnie. Ilość przyjmowanych kalorii powinna być dostosowana do naszego wieku, płci oraz ilości aktywności fizycznej. Jeśli unikanie posiłków stanie się nagminne organizm spowolni swój metabolizm, co przełoży się na brak efektów odchudzania.

5. Głodówka.

Głodówka zdecydowanie nie jest najlepszym rozwiązaniem na utratę zbędnych kilogramów. Bardzo rygorystyczny jadłospis prowadzi do zwolnienia metabolizmu oraz magazynowania tkanki tłuszczowej z energii dostarczanej w postaci pożywienia. Dodatkowo głodówki bardzo często kończą się efektem jo-jo. W momencie jej trwania nie zachodzi proces spalania tłuszczu. Zmniejszająca się masa ciała to wyłącznie efekt utraty nadmiaru wody.

6. Odchudzanie jest drogie.

Podjęcie decyzji na temat odchudzania obecnie kojarzone jest ze wzrostem wydatków, ponieważ tzw. “superfood” uznaje się za drogie. Jak się okazuje jest to jednak kolejna wymówka oraz próba zrzucenia z siebie odpowiedzialności skutecznego odchudzania. Odpowiednie, a przede wszystkim zdrowe odchudzanie nie zobowiązuje do tego, aby spożywać coraz to nowsze produkty jak np. nasiona chia. Można korzystać z również dobrych zamienników, do których należą płatki owsiane czy siemię lniane.

Polecane produkty:
Centrum Fizjoterapeuty