Centrum Kosmetolożki

Co jeść żeby schudnąć? Często zadajemy sobie to pytanie kiedy decydujemy się zgubić zbędne kilogramy. Jak wiadomo, będąc na diecie, nie wskazane jest spożywanie wszystkich produktów spożywczych. Co warto więc włączyć do codziennego jadłospisu, aby efektywnie schudnąć? Oto nasze wskazówki.

Co jeść żeby schudnąć?

Co jeść żeby schudnąć?

Przyjęło się powszechnie, że głównym powodem przybierania na masie jest spożywanie nadmiernej ilości tłuszczy. Nic bardziej mylnego, ponieważ za przyrost tkanki tłuszczowej odpowiadają przede wszystkim cukry proste, czyli węglowodany. W procesie odchudzania oprócz zwracania uwagi na ilość przyswajanego cukru, warto kontrolować również nawadnianie organizmu. Jest to bardzo ważne, m.in. dlatego, że dobrze nawodniony organizm w mniejszym stopniu odczuwa głód, a dodatkowo nie posiada częstych zachcianek pod postacią słodkich przekąsek (batoniki, cukierki). W związku z tym gdziekolwiek jesteśmy warto, aby towarzyszyła nam woda, którą należy pić powoli, małymi łykami.

Dodatkowo, aby skutecznie zgubić zbędne kilogramy, warto włączyć do codziennego menu poniższe produkty.

1. Imbir.

Imbir wykorzystywany jest w dużym stopniu w kuchni wschodniej. Rozgrzewa organizm, przez co pobudza przemianę materii i pomaga schudnąć. Wykazuje również właściwości przeciwbakteryjne oraz często jest wykorzystywany w walce z przeziębieniem i grypą.

2. Ryby.

W diecie odchudzającej powinniśmy zwrócić uwagę głównie na śledzie, pstrąga, makrele oraz łososia. Należą one do najcenniejszych gatunków, które stanowią największe źródło składników odżywczych, a przede wszystkim wartościowych tłuszczy.

3. Pestki i orzechy.

Słonecznik, migdały, orzechy arachidowe, pestki dyni czy pistacje to tylko niektóre produkty tej kategorii, które powinny znaleźć się w diecie osób odchudzających się. Stanowią doskonałe źródło białka oraz witamin z grupy B. Dzięki temu szybko zapominamy o głodzie, a jednocześnie dostarczamy inne, ważne składniki odżywcze. Warto jednak pamiętać, że zarówno orzechy jak i pestki nasion są produktami kalorycznymi, więc należy je spożywać w ograniczonych ilościach.

4. Owoce.

Owoce w diecie nie są zabronione, mimo że stanowią źródło cukrów prostych. Należy jednak wiedzieć, na które warto się zdecydować. Są to m.in.:

5. Nabiał.

Mowa tu przede wszystkim o kefirze, maślance, jogurcie naturalnym oraz białym serze. Produkty te wykazują dobry wpływ na układ pokarmowy. Regulują perystaltykę jelit oraz zapewniają odpowiednią florę bakteryjną dostarczając żywych kultur bakterii.

6. Kiszonki.

Kiszonki, do których zalicza się ogórek, papryka czy biała kapusta przyspieszają procesy trawienne oraz zapewniają odpowiednie pH flory jelitowej. Stymulują również procesy trawienne oraz zwiększają odporność organizmu.

7. Zielona herbata.

Zielona herbata nie tylko korzystnie wpływa na urodę, ale również skutecznie wspomaga proces odchudzania i obniża ciśnienie. Obecnie w zielonej herbacie flawonoidy spowalniają pracę enzymów, które warunkują przyrost tkanki tłuszczowej.

Czego unikać będąc na diecie?

Aby zredukować zbędne kilogramy należy przede wszystkim zrezygnować z takich produktów jak:

  • słodycze;
  • ostre przyprawy (wzmagające apetyt);
  • alkohol;
  • posiłki smażone na głębokim tłuszczu;
  • żywność wysoko przetworzona;
  • żywność typu fastfood.
Polecane produkty:
Centrum Fizjoterapeuty