Centrum Kosmetolożki

Bezpieczne odchudzanie nie zawsze jest priorytetem, jeśli chcemy zgubić zbędne kilogramy. Często stanowi je jak największa chęć redukcji tkanki tłuszczowej. Bezpieczny program odchudzania wiąże się z prowadzeniem zdrowej diety oraz z włączeniem w życie aktywności fizycznej. Jak to robić? Podpowiadamy.

Bezpieczne odchudzanie

Bezpieczne odchudzanie

Bazą bezpiecznej diety odchudzającej jest to, że jest tania oraz zdrowa. Jednak zanim podejmiemy decyzję o odchudzaniu powinniśmy być pewni, że jest to nam potrzebne. Aby to prawidłowo ustalić należy użyć wskaźnika BMI. Według niego prawidłowy ciężar ciała ludzkiego mieści się w granicach 18,5–24,9 kg/m².

Należy zaznaczyć, że nie każdy kto chce zgubić zbędne kilogramy robi to dobrze. Dużo osób skupia się na jak najszybszym pozbyciu się tkanki tłuszczowej, nie biorąc pod uwagę prawidłowego odżywiania się. Jak więc bezpiecznie się odchudzać?

  1. Należy ustalić sposób odchudzania z dietetykiem. Specjalistyczna pomoc w tym temacie może skutkować szybkimi i trwałymi efektami. Zadaniem dietetyka jest ustalenie zasad prawidłowego żywienia oraz nakreślenie jakie składniki powinny znaleźć się w naszym codziennym menu.
  2. Posiłki powinny być spożywane w regularnych odstępach czasu (3-4 godziny). Ilość posiłków nie powinna przekraczać 5, przy czym nie należy rezygnować z żadnego. Takie działanie sprawi, że nie będziemy odczuwać głodu, a przez to odchudzanie stanie się bezpieczne.
  3. Z diety wyeliminować należy tłuszcze zwierzęce, które zawierają nasycone kwasy tłuszczowe oraz cholesterol. Aby odchudzanie było skuteczne warto zrezygnować z tłustego mięsa i zamienić je na chude oraz dobrej jakości wędliny.
  4. Należy zrezygnować z cukrów prostych. Mowa tu przede wszystkim o słodyczach oraz wszelkich słodkich przekąskach.
  5. Trzeba pić dużo wody, która poprawia metabolizm, nawadnia organizm oraz oczyszcza go z toksyn. Najlepszym rozwiązaniem jest woda mineralna, zielona herbata oraz świeżo wyciskane soki owocowe lub warzywne.
  6. Warto spożywać błonnik, który pęcznieje w żołądku zapewnia uczucie sytości na długi czas. Ponadto reguluje pracę jelit zapobiegając tym zaparciom.
  7. Więcej aktywności fizycznej, ponieważ żadna dieta nie przyniesie widocznych efektów bez spaceru, biegania czy pływania. Może to być nawet jazda na rowerze czy wizyta na siłowni, jednak bardzo ważne jest aby systematycznie dostarczać organizmowi ruch. Regularna aktywność zwiększa przemianę materii oraz szybciej zachodzi proces spalania tkanki tłuszczowej.

Należy pamiętać, że zdrowe odchudzanie to:

  • zwiększanie aktywności fizycznej;
  • równomierne tempo chudnięcia (0,5 – 1 kg na tydzień);
  • stała zmiana nawyków żywieniowych;
  • prowadzenie zdrowej, zbilansowanej diety.

Podsumowanie

Tylko bezpieczne i dobrze przemyślane odchudzanie jest w stanie przynieść oczekiwane efekty zrzucenia zbędnych kilogramów. Jednak należy pamiętać, że skłonność do przybierania na wadze zawsze towarzyszy, a moment kiedy to nastąpić zależy wyłącznie od nas samych. W związku z tym należy pamiętać o całkowitej zmianie przyzwyczajeń w codziennym żywieniu, a podjęcie decyzji o odchudzaniu nie powinno być podejmowane zbyt pochopnie. Najlepszym rozwiązaniem jest dokładne przemyślenie tematu wspólnie ze specjalistą – dietetykiem.

Polecane produkty:
Centrum Fizjoterapeuty