Pielęgnacja pośladków podobnie jak kwestia dbania o skórę twarzy, nóg czy brzucha wymaga systematyczności oraz dużej staranności. Mimo iż eksponowanie ich odbywa się znacznie rzadziej, warto pamiętać o nich przez cały rok. W przeciwnym razie skóra na pośladkach straci swą jędrność, stanie się szorstka w dotyku, a w głębszych tkankach dojdzie do rozwoju cellulitu.

Pielęgnacja pośladków

Pielęgnacja pośladków

Pielęgnacja pośladków to niezbędna rzecz w celu zapewnienia im idealnego wyglądu. W temacie tym liczy się nie tylko stosowanie odpowiednich preparatów na skórę, ale również właściwa dieta oraz regularny trening. Jak więc właściwie dbać o własne pośladki? Oto wskazówki.

1. Ćwiczenia.

Chcąc poprawić kształt i wyrzeźbić mięśnie pośladków nie ma konieczności korzystania od razu z siłowni. Ćwiczenia tj. przysiady, wypady lub wchodzenie po schodach można bez problemu wykonywać we własnym zaciszu domowym. Na poprawę wyglądu pośladków wpływa również jazda na rowerze, marsz, bieganie czy pływanie. Bardzo istotnym warunkiem jest jednak regularność wykonywanych ćwiczeń.

2. Odpowiednia dieta.

Gładka i zadbana skóra na pośladkach bez widocznego cellulitu to efekt stosowania zdrowej diety, ubogiej w niezdrowe tłuszcze pochodzące z produktów typu fastfood, słodyczy czy żywności wysoce przetworzonej. W codziennej diecie warto więc skupić się na składnikach bogatych w antyoksydanty, błonnik pokarmowy, pełnowartościowe białko, węglowodany złożone czy wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Należy spożywać dużą ilość wody w ciągu dnia, z kolei unikać kawy, mocnej herbaty, palenia papierosów, alkoholu oraz słonych przekąsek, które przyczyniają się do zatrzymywania wody w organizmie. Czarną herbatę warto zastąpić zieloną ze względu na bogate źródło antyoksydantów oraz flawonoidów, które spowalniają pracę enzymów warunkujących przyrost tkanki tłuszczowej.

3. Peeling.

Dzięki systematycznemu stosowaniu peelingów zapewnimy skórze gładkość, świeżość i odżywienie. Skóra stanie się przyjemna w dotyku, zyska równomierny koloryt, a kosmetyki, które zostaną na nią nałożone znacznie lepiej się wchłoną. Wykonywanie peelingu warto połączyć z kilkuminutowym masażem z zastosowaniem okrężnych ruchów. Jego działanie pobudzi krążenie krwi, które spowoduje lepsze odżywienie i dotlenienie komórek skóry.

4. Zimny i ciepły prysznic.

W pielęgnacji pośladków bardzo dobrze sprawdzi się również naprzemienny, zimny i ciepły prysznic. Taki zabieg warto zastosować na koniec wieczornej toalety. Czynność ta stanowi doskonałą gimnastykę dla naczyń krwionośnych oraz tkanki tłuszczowej. Bardzo dobrze pobudza krążenie krwi, wpływa na jędrność i elastyczność skóry oraz oddziałuje na tkankę tłuszczową zapobiegając powstawaniu cellulitu.

5. Kosmetyki ujędrniające.

Kolejny ważnym elementem pielęgnacji pośladków jest stosowanie preparatów kosmetycznych o działaniu ujędrniającym, napinającym i wysmuklającym. Jednym z nich mogą być balsamy do ciała na bazie kwasu salicylowego lub enzymów zmniejszających objętość komórek tłuszczowych. Na uwagę zasługują również kosmetyki z zawartością kofeiny, wyciągów roślinnych, mentolu, cynamonu czy kwasu glikolowego. Wszystkie wymienione składniki działają chłodząco lub rozgrzewająco wpływając bezpośrednio na termoregulację organizmu (rozszerzanie i obkurczanie naczyń krwionośnych zwiększając odżywienie i dotlenienie komórek, co przekłada się na przyspieszenie procesów spalania tkanki tłuszczowej).

6. Nienaganna sylwetka.

Nie każdy zdaje sobie sprawę, z faktu, że na wygląd pośladków wpływa również postawa naszego ciała. Warto więc zwrócić uwagę na to, jaką postawę przyjmujemy każdego dnia i jeśli to konieczne wprowadzić pewne zmiany. Odpowiednia prezencja kryje się przede wszystkim w wyprostowanych plecach, ściągniętych łopatkach, delikatnie wciągniętym brzuchu oraz lekko uniesionym podbródku.

Polecane produkty: